KOKU MAKINESI


Kurumsal kimliği, markayı sadece ürünleriyle, çalışanlarıyla veya dekorasyonu ile değil ortamı saran kendine has özel kokusuyla hatırlarsınız. Mağazaya girdiğinizde sizi kötü bir koku karşılıyorsa hemen o ortamdan çıkmak ve dışarının kokusunu almak istersiniz. O mağazayı kötü kokusunu hafızanızdan silmek istersiniz. 

Koku, insan üzerinde iyi veya kötü etki bırakan özelliğe sahiptir. Kötü kokular hissedildiğinde beyne doğrudan sinyal gönderimi, olumsuz duygu ve davranışlara neden olur ve uzun süreli hafızayı yönetir. Koku duygusunun kişilerin para harcama davranışı üzerindeki etkisi de yadsınamaz. Markalaşmak isteyen kuruluşlar, alanlarının göze hitap etmesinin yanı sıra kişilerin içeri girdikleri andan itibaren unutumayacakları eşsiz kokuların satın alma dürtüsünü de artırdığını dikkate alırlar. Lavanta, gül, çilek, nane, zambak, sümbül, yasemin gibi kokular eşliğinde fresh bir mağazada dolaşmak huzur verir ve şık görünmek isteği doğurur. 

Markaya özel tasarımların yapıldığı kokular, koku makineleri ile uzun süreli etkisini korur. Fabrikalarda, ofislerde çalışanların da koku makinesinden yayılan hoş kokulardan dolayı daha verimli ve konsantrasyonlarının daha yüksek olduğu gözlenmiştir. Yeni nesil koku makineleri uzun mesafelere, koridorlara kadar etkisini yayabilme özelliğine sahiptir. Nano difüzyon teknolojisi ile çalışan koku makineleri merkezi havalandırma ve klima bağlantılı olarak otomatik açılır, kapanır. Koku makinesinde çalışma gün ve saatin seçimi, koku seviyesi ayarlanabilir, led ekranı, sesli ve görsel uyarı sistemi ile çalışması önemli detaylardır. Elle sıkılan spreylerin veriminin düşük olması, etkisini kısa sürede kaybetmesi kalabalık ortamlarda, restoranlarda, cafelerde, hastanelerde koku makinelerine ihtiyacı artırmaktadır. 

Koku makineleri mikron moleküllere ayrılarak bulunduğu alana yayılarak enerji artımını sağlar. Koku makineleri için anlaşma yapılmadan önce laboratuvarlarda bir çok testler yapılarak parfümörler tarafından kurumsal kimliğe, markaya yakışacak özel koku tasarımı yapılır. Markayı ve deneyimi hatırlayarak tekrar gitme isteği uyandıran koku makineleri, yeni pazarlama stratejisinin başarılı ürünleridi

Joe Carter - Political blog
All rights reserved 2019
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started